MME Sandra Brouche

Doctorant / Doctorante

Fonction

ATER -- Doctorante en psychologie du développement // PhD Candidate in Developmental Psychology

Discipline(s)

Psychologie

Disciplines enseignées

Psychologie du développement 

Thèmes de recherche

Psychologie du développement 
Autisme

Informations complémentaires

Communications

Communications orales

► Recassens, C., Lamothe H., Brouche, S., & Philippe, A. (2020, November). Is Rain Man autistic? Exploring the boundaries of ASD between prototype and stereotype. Congrès Français de Psychiatrie, Strasbourg, France.

► Brouche, S. (2021, March). Study of sensory information processing in children and adolescents with autism spectrum condition: a model of sensory overload. UPL final “MT180s competition”. Paris, France. VIDEO

► Brouche, S. (2021, October). Sensory processing in autism. Salon international de l’autisme RIAU2021, Bron, France.

► Brouche, S. (2021, November). The difficulties of sensoriality in daily life for people on the autism spectrum. CAV, Paris, France.

Communications affichées 

► Brouche, S., Bloch, E., Rigal, N., Cazalis, F., Baleyte, J.M & Recasens, C. (2020, November). Links between sensory specificities and symptom severity in autism spectrum disorder in young children. Congrès Français de Psychiatrie, Strasbourg, France.

► Brouche. S., Cazalis, F. & Rigal, N. (2022, January). Metacognition of children and adolescents on the autism spectrum: a study on the ABIDE II shared database. Congrès de l’Encéphale 2022, Paris, France.

► Gaman, A., Brouche, S., Scheid, I., Martinez Teruel, A., Dubreucq, J., Souyris, K., Gilet, C., Khalfallah, O., Barbosa, S., Glaichenhaus, N., Leboyer, M., & Davidovic, L. (2019, Mai). Associations between gastro-intestinal symptoms, ASD core symptoms, somatic and psychiatric comorbidities in high-functioning ASD adult patients. INSAR Congress, Montréal, Canada.
 
Article

► Mishchenko, M., Brouche, S., Francispillai, I., Krieger, A., Moutier, S. & Zalla, T. (2017). Cooperation and expression of trust in economic games in individuals with autism spectrum disorder. Enfance, 4, (4), 579-583. https://doi.org/10.3917/enf1.174.0579

Enseignements

► Introduction à la psychologie du développement 
► Développement de l'enfant et de l'adolescent 
► Concepts, théories et applications de la psychologique clinique 

Projet en cours

Traitement sensoriel et autisme 

Mis à jour le 28 août 2023